Demà el meu pare faria 81 anys

Regirant els calaixos del meu primer bloc he trobat aquesta entrada , escrita el dia desprès que es complís el 75è aniversari del naixement del meu pare. Llavors el titulava: “Un record del pare”.  Els sentiments que em van dur a escriure’l no s’han modificat, per la qual cosa el “re-comparteixo”.  Aquí podeu trobar l’entrada original: http://memoria-restringida.blog.cat/2006/05/23/un_record_del_pare/

“Ahir el meu pare hauria fet 75 anys. Em va venir al cap no sé ben bé per quin motiu. La veritat és que aquests tipus de pensament em fan venir una mena d’esperit melangiós i recordar moments d’adolescència i post-adolescència que a hores d’ara sempre són més agradables que el que segurament van arribar a ser els fets en ells mateixos.

El pare era una persona difícil, més estricte amb els altres que el que ho era amb ell mateix; però a l’hora era una persona culta, que llegia molt, cosa que havia heretat de l’avi, i això permetia tenir-hi una conversa més enllà de les discussions familiars. No sóc conscient d’haver-hi tingut una gran relació (tot i que probablement els meus germans podrien persar-ne el contrari), i sobre tot els últims anys van ser difícils, sobre tot per a la mare.

A finals de febrer va fer setze anys que es va morir i no hi vaig caure. Ara, mirant enrera, amb tots els blancs, negres, grisos, i els diferents matisos que permet la distància, de vegades penso que m’hauria agradat compartir alguns dels moments que considero que per a mi han estat importants, i que han acabat conformant la meva vida en l’aspecte personal i professional, encara que sé que en algun dels casos ens les hauríem tingudes.

I és quan penses en com va ser i com t’hauria agradat que fos la figura del pare dubtes de si quan exerceixes aquesta funció ho estas fent “com cal” o d’una manera excessivament mediatitzada. Però, ja ho sé, per a aquests dubtes no hi ha respostes. En el millor dels casos, amb el temps, i si la vida ens ho permet, només podrem optar a l’avaluació de resultats”.

Deixa un comentari

Filed under General

Deixa un comentari

