Un volt per la Bretanya. Primera etapa (abans d’arribar-hi): Bordeus i La Rochelle

Aquest estiu hem viscut una experiència d’aquelles que es diu que no s’obliden. Vam decidir dedicar una setmana de les nostres vacances a voltar per la Bretanya. Al final, per aquelles coses de dedicar un dia a anar i un a tornar, vam acabar invertint deu dies al viatge, repartits entre un vespre a Bordeus, un mig dia a La Rochelle,  sis pròpiament a Bretanya, un a Normandia, i un vespre a Cahors, Occitània, abans de la tornada.

La intenció d’aquesta entrada és ben senzilla: compartir el nostre viatge i donar idees, com a nosaltres ens les van donar diversos blocs, a qui, un moment o altre tingui la mateixa idea que nosaltres.

Anticipo el recorregut, tot i que aquí em limitaré a parlar del que vam fer abans d’entrar a Breizh (Bretanya). Vam sortir de casa, i vam arribar, després d’uns 650 km a Bordeus, on vam passejar per la ciutat i fer nit. Això va ser un dissabte. Diumenge al matí vam sortir, direcció a Nantes, antiga capital de Bretanya, passant per La Rochelle, on vam menjar la nostra primera dosi de moules frites (musclos amb patates fregides), una menja que no ens abandonaria (almenys a mi, maniàtic com sóc amb el menjar) al llarg de tot el recorregut. Diumenge al vespre vam arribar a Nantes, després d’algunes interminables retencions de trànsit en carreteres principals i locals que ens van fer entendre perquè la majoria dels francesos no perden la calma quan es troben una retenció a l’autopista. Vam passar dues nits a Nantes, que vam fer servir de base d’operacions per a les nostres  primeres visites. Des de Nantes ens vam dirigir a Josselin, Saint Gaustan i Carnac i posteriorment cap a Quimper, passant per Pennestin, Port Louis (Lorient) i Quimperlé. Des de Quimper, on van fer dues nits, a part de gaudir de la vila, vam accedir a Concarneau, Pont Aven i a les puntes de Raz i Van, els extrems occidentals de la península, si descomptem la zona de Brest on, per raó de temps (no meteorològic sinó de rellotge, no vam arribar).

Posteriorment vam dirigir-nos a la zona de Saint Maló, tot passant per l’anomenada costa esmeralda. I des de Saint Maló vam visitar  Cancale, famosa per les seves ostres, Dinan, i el Mont Saint-Michel, aprofitant també per endinsar-nos a Normandia (vam arribar a les platges del desembarcament, a Bayeux i a Granville), abans d’iniciar el retorn que vam fer aturant-nos un vespre a Cahors, relativament a prop de Tolosa de Llenguadoc. En total uns 4000 km, que es diu ràpid, això!

Deixeu-me doncs,avui, abans de parlar-vos de Bretanya, fer dues recomanacions: Bordeus i La Rochelle. Sobre tot Bordeus, una ciutat que viu d’alguna manera abocada al seu riu, La Garona, un riu que neix en territori català, a la Val d’Aran i que va creixent de manera espectacular al llarg del seu recorregut. Bordeus és d’alguna manera una ciutat neoclàssica, amb el seu gran teatre, el seu Grand Hotel, i sobre tot la Place de la Bourse, al costat del riu. Dues dades: l’escultura de Plensa que ens va rebre al davant del Teatre, i el “sablasso” que ens van fúmer a “Le Bar du Buchoir” on per dos bistecs i dues copes de vi ens van clavar prop de 90 €…de totes maneres, la visita a la ciutat és força recomnable. Us en deixo aquí dues fotografies.

20160716_222811DSC_0814

Al matí següent, diumenge, vam sortir direcció Nantes (antiga capital de la Bretanya). Ens feia gràcia fer el camí passant prop del mar, que ens semblava el més curt. I potser ho era, però el trànsit que vam trobar ens va fer en més d’un momet penedir-nos de la decisió. Prop de les tres de la tarda vam arribar a la Rochelle, amb el seu port presidit per dues torres, des d’una de les quals es duu a terme un campionat internacional de capbussades al qual mai abans havíem prestat atenció. Quan hi vam arribar hi feien un festival popular ie l port era ple de paradetes de temes relacionats amb la identitat francesa, música francesa, tradicions franceses, etc. La visita a la població, amb molts edificis i carrers que semblen no haver-se mogut dels segles XVIII i XIX val molt la pena.Us deixo aquí un parell de fotografies de la ciutat. En la propera entrada començarem a parlar pròpiament de Bretanya.