Abans escrivia més

As Letras Caidas_José Paulo AndradeHi va haver un temps, no gaire llunyà, en què era capaç de mantenir a la vegada tres o quatre blocs. Hi abocava el què escrivia, el què pensava, el què veia i el què fotografiava. De sobte, perquè gairebé va passar de sobte, pràcticament vaig deixar d’alimentar-los. D’aquesta manera, van començar a llanguir i esmorteir-se. M’hi passava, de tant en tant, com si esperés que algú o alguna cosa els hagués nodrit en la meva absència. Però no. Es mantenien allà, impertèrrits, fidels al darrer post o entrada que els havia fet exposar. De vegades, si m’hi veia amb cor, hi escrivia alguna cosa. Però els intervals cada vegada han estat més amplis.

Ahir vaig fer una passada per algunes pàgines. I vaig poder comprovar que hi va haver un temps, no gaire llunyà, en què el qui escriu aquestes línies era capaç de parlar de gairebé qualsevol tema, de pensar, d’escriure, d’opinar, de dur la contrària o de coincidir amb les idees d’altres.

Em demano què ha canviat i només trobo com a resposta un desencís que em porta al desinterès, més o menys accentuat, sobre moltes de les coses que passen al nostre país. I fins i tot al món. També pot ser l’edat, però prefereixo creure que no és això. Vull dir que arriba un moment en què ens instal·lem en l’escepticisme i sentim que gairebé estem de tornada de tot. Però no pot ser això, no, millor que no ho sigui…

He repassat algunes de les coses escrites en els molts blocs que he obert en els anys passats. Moltes són actuals, encara. Em penso que, de tant en tant, en recuperaré alguna entrada i la penjaré aquí. Serà un bon exercici veure com, malgrat el que puguin pensar alguns, jo mateix de vegades, les coses no han canviat tant com sembla. O sí, i entre les coses que han canviat, nosaltres mateixos.

I ara faré un altre exercici. Penjar aquest post no sigui cas que em vinguin ganes, com tantes vegades, d’esborrar-lo…

Deixa un comentari

Filed under General

Deixa un comentari

